9 mars 2011

Inlagd på sjukan

Jag har inte kunnat bloggat. Inte haft lust alls. Jag har nämligen legat inlagd på sjukhus. Jag har gått omkring och inte mått så bra. För 1 vecka sedan fick jag kraftig yrsel, domningar i händerna och illamående. Jag kunde inte stå upp. Hela världen snurrade. En amubulans hämtar upp mig. Barnen var helt förstörda. Väl på sjukhuset är det någon av personalen som trycker på ett akutlarm. Jag blir "inslängd" inne på ett akutrum och alla sliter av mig kläder. Det var helt galet. De trodde helt enkelt att jag fått en stroke. De tog 150 bilder av min hjärna. De hittade inget alls. Så jag fick ligga inne för observation. Har aldrig mått så här dåligt förut. Läkarna vet inte vad det är.
Jag har lärt mig en läxa hur dyrbart livet är. Jag har slutat att dricka cola och redbull, då jag hade för tok för hög puls. Från att ha druckit 3-4 cola och 4 redbull om dagen klarar jag mig utan skiten. Har ingen längta efter det heller.

Är det någon som kan tipsa av mig om några bra antistress övningar? Tror att det till stor del beror på stress.....
Ha det så bra så länge
kram

15 kommentarer:

  1. oj låter inte bra.

    Bra också att du slutat med redbull. 1 redbull=13 koppar kaffe.

    Hoppas du tar hand om dig.

    SvaraRadera
  2. Oj oj oj... Det lät inte bra!! Kan tänka mig att du blev rädd din stackare!!

    Jag använder spikmatta när jag vill slapna av. Hela min kropp vilar och alla spänningar släpper!! Det funkar för mig... Kan vara värt att prova??

    Ta hand om dig.

    Kram.

    SvaraRadera
  3. Usch då..otrevlig upplevelse! Det första o viktigaste för avslappningsövningar är andningen! Att lära sig andas, lyssna på sin egna andning har jag fått lära mig! (låter lite knäppt..) Kanske med någon lugn behaglig musik på i bakrunden. Att ta sig tiden, bara lägga sig ner o viiila!!
    Var rädd om dig!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Men usch vad jobbigt!!! Du liksom jag verkar vara en person som kör i 110. Själv går jag på yoga och tränar regelbundet för att må bra. Jag tror att mat, motion och meditation är nyckelfaktorer för att må bra. Hoppas du snart mår bättre och hör gärna av dig om du vill dryfta något! KRAMAR

    SvaraRadera
  5. Men stackare :( Jag liksomn MollyB ligger på spikmatta men det är ju en quickfix för stunden. Även jag tränar och tänker på hur jag äter vilket jag tror är nyckeln till välbefinnande i längden. Krya på dig!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Men lilla gumman ?!
    Du måste vara rädd om dig<3
    fy så otäckt!!!
    Ja, sluta med red bull och cola, jättebra!!
    Och glöm inte bort att precis som andra skriver att hitta nåt bra sätt att varva ner på..
    Som spikmatta, träning, yoga eller avslappning..
    Stanna upp och lyssna till kroppen..

    Tänker på dig vännen och hoppas du mår bättre nu <3

    SvaraRadera
  7. Usch fy vad otäckt!!! Det är bra för både kropp och själ tror jag att sluta med cola & red bull. Bra gjort av dig att sluta sådär men du vinner på det i längden.
    Träning och tillåta dig själv att strunta i något av dina måsten där hemma någon gång.
    Var rädd om dig!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Men kära nån.. oh.. jag hoppas att du har möjlighet att vara sjukskriven för att vila upp dig ordentligt nu!

    KRAMAR hårt och länge<3

    SvaraRadera
  9. Usch! Stackars dig! Jag håller med ovan. Träning är nästan det bästa avstressande som finns för både kropp och själ. Kram och hoppas det går mot det bättre nu!

    SvaraRadera
  10. Kram till dig! Livet är dyrbart, tro mig...jag vet. Ett litet tips kan vara att lära sig att gå ner i varv. Det kan vara bra att meditera. Känns det flummigt och ovant så kan man bara ligga/sitta i lugn miljö 5-10 minuter och tex inreda ett drömhus, bara öva på att andas in samtidigt som man räknar till 5 och ut (räkna då ända till 8) Sedan finns det enn uppsjö med tips på nätet. Yoga är toppen men vänta tills du landat och kanske bara stäm av att du andas lugnt och inte har axlarna i öronhöjd. ;)
    Krya!
    Kram!

    SvaraRadera
  11. Tack mina fina vänner. Jag ska lugna ner mig. Känner mig anfådd så fort jag anstränger mig. Jag testa meditation.

    KRAM

    SvaraRadera
  12. Stackars dig! Jag har själv problem med stress, vill tipsa dig om Mindfulness övningar och meditation. Finns att köpa en cd skiva med övningar av Ola Schenström, leta på nätet. Krya på dig, kram

    SvaraRadera
  13. jag har en CD-skiva med massa övningar man ska göra (alltså inte träning utan typ spänn höger hand o slappna av) den är från när CD-skivan precis kommit på 80-talet eller var det 90-talet. men den funkar fortfarande.

    SvaraRadera
  14. Oj oj oj....jag känner igen känslan. Ta hand om dig och vila mycket.

    SvaraRadera