5 dec. 2009

Disco och dagens Mollie

Då är det färdig dansat för lillskruttan. Det kom sammanlagt 26 barn. Tror jag köpte 6 kg godis... nästan allt var slut samt en massa snacks. Vi hade spotify hela dagen och barnen beställde låtar. Det kan jag verkligen rekomendera. Det enda var väl, att en av föräldrarna, höll på att bryta ihop. Hon var jätte otrevlig. Hon var på och sänkte volymen hela tiden. Sedan mer eller mindre skällde hon ut mig för att det var godis och annat. Hon tyckte att saft och kakor kunde räckt. Herregud... jag skrev på inbjudan att det var Disco. Hennes dotter fick inte äta. Hon åt korv med bröd och Ramlösa. Det hela slutade med att mamman låste in sig på toan för hon var nervös. Jag respekterar att endel föräldrar väljer att inte ge sina barn godis. Jag har gjort valet att vara ganska generös. Tragiskt att sabotera en 7-årings kalas. För att man är neurotisk.


Dagens Molly är en nyinköpt favorit Taradiddel dress i grått köpt till den fantastiska priset 1700 kr. Inköpt på COUNTRY DREAMS. Till har jag den underbara cool wool. Matchat med underskirt och underdress i Royal *älskar* och förstås Nowornever.
Tjingeling

6 kommentarer:

  1. Haha... vilken trist stämning det blev på grund av en neurotisk föräldrer. Sådant kunde hon ju ha tagit reda på i förtid om hon var så noga med det.

    MEN vad fin du är Mollie! Jag har också köpt denna Taradiddle via en snäll bloggläsare och ska snart fota upp den. Den är så vacker att den nästan lutar åt höstens bästa köp. Kram

    SvaraRadera
  2. Tänkte höra om du ville länka till min blogg? Du är verkligen jättefin!!!Kram

    SvaraRadera
  3. Men gud - om hon är rädd för att barnet skall äta något sånt får hon väl undersöka det före de kommer. Ett snabbt samtal så hade det varit löst.

    Du var toppfin i din outfit!
    Hoppas din söndag blir bra! KRAM

    SvaraRadera
  4. Ja du... en del människor går över allt annat!

    Du är verkligen superfin i din outfit... till och med stövlarna matchar :)
    Superfint!

    KRAM

    SvaraRadera
  5. Va fin du är!
    Älskar också min taradiddle:-)
    Och vilken jobbig mamma..!!
    Lustigt för jag råkade ut för en tråkig mamma idag på julfesten..
    Tur för dina barn att de har en generös mamma:-)
    Kram

    SvaraRadera
  6. Men gud så konstigt. En 7 åring måste ju få äta godis. Annars måste mamman meddela om det innan kalaset så man är medveten om det och kanske förbereder en skål med fruktbitar med vaniljsås lr ngt. Du var iaf jättefin.

    SvaraRadera