15 feb. 2010

Då är jag också drabbad av X stich förbannelsen

Jag syndade min stich nu i morse och är är skitarg, besviken och irriterad. Irriterad för att vi betalar dyra pengar, vi avgudar märket Odd Molly, bloggar passionerat, har Mollyvakor och älskar det. Så får vi tillbaka massproducerade kläder och dålig kvalite. 1900 kr och det kan inte ens sätta en bårdjävel rätt!!


Jag såg verkligen fram emot denna xtich i lite blue. Var sur och vresig och oroade mig för att inte få tag på den. Jag förväntade mig ett perfekt plagg. Något man nästan kan förvänta sig. Med facit i handen borde jag ha vetat bättre.

I bland undrar jag verkligen om det är värt att köpa kläderna? Betala pengarna och sedan hålla käft? Inte ställa några krav alls, för att man är fartblind. För att man älskar och dyrkar märket?

Odd Molly har haft tid på sig att komma över alla barnsjudomar gällande produktion och liknande. De har uppenbart problem. De massproducerar kläderna och kan sedan inte kvalitetskontrollera. Dåligt!

Vad är det som gör Odd Molly så magiskt? I vanliga fall skulle jag aldrig köpa en produkt som inte höll måttet. Ändå fortsätter jag att handla. Min Onceinalifetime är inne en tredje gång för att stenarna har ramlat av. En kappa för 6000 kr?? Jag har inget svar. Varför inte bara sluta handla än och sitta här och gnälla?! Jag kan bara inte sluta älska märket. Jag älskar att känna doften från kläderna, slita upp plagget från påsen och stoltsera i spegeln!

Det jag vet är att Odd Mollys HK kommer att få ett surt, dryg och irriterande samtal inom kort från en riktig Mollie!

13 kommentarer:

  1. helt riktigt! Ring HK och skäll!!
    Du har helt rätt, för 2tusen spänn ska det inte se ut som en dassig kopia! Hm löser nog tom o sätta en bård på mitten liksom=)?!
    Måndags ex, visst men alla bloggare här har ju samma sneda xstitch, så otroligt dåligt!

    Tycker att så fort man får dålig kvalité så måste det komma fram, så länge vi inte klagar så fortsätter de bara och tror allt är bra!
    Om alla reklamerar så börjar de nog fundera om de behöver förändra något!

    En kappa för 6000 spänn ska fö INTE tappa stenar!!

    Lycka till, berätta gärna vad HK säger!

    SvaraRadera
  2. Gomorron!

    Nja det där var kanske lite väl snett för att jag skulle ha accepterat i alla fall. Tråkigt när det blir så här.

    Jag tycker nog att ska OM massproducera och gå ned i kvalitet bör man sänka priserna rejält. Betalar man så mycket så vi uppenbarligen gör för de kläder vi så gärna vill ha så tycker jag att man kan förvänta sig lite kvalitet.

    Hoppas att det löser sig, vilket jag tror att det gör!

    Ha nu en fin dag och låt inte det här förstöra den, antar att du har solsken hos dig i dag! ;-)

    Kram,
    Maria/Javabönan

    SvaraRadera
  3. Bra gjort Mollie! Ring och klaga. Vi är många som klagar just nu och så ska det verkligen inte vara på så dyra kläder. Vi som älskar detta märke måste kunna protestera också. Det börjar gå för långt! Kram och stå på dig!

    SvaraRadera
  4. Tack tjejer! Jag har ringt. De ska återkomma. De skulle tydligen ha möte om saken. De måste kolla upp hur allvarligt det egentligen är. Jag sa att det är fler som drabbats av detta-så nog är det "allvarligt". Jag uppdaterar hur det går. KRAM

    SvaraRadera
  5. Stå på dig, så här ska det inte få vara. Ser fram mot att höra hur det går. Kram!

    SvaraRadera
  6. Ja... snart accepterar åtminstone inte jag mer. Känner redan nu att mitt intresse för att shoppa de nya kollektionerna minskar mer och mer.
    Bra att du tagit tag i saken och kontaktat HK. Hoppas verkligen att de kommer fram till något vettigt!

    KRAM och Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  7. SÅ HIMLA BRA att någon reagerar. Jag tror många faktiskt lagar sina plagg i tysthet och skäms lite för man betalat så dyrt och sen får ett felaktigt plagg! När vi var runt i Malmö i lördags kollade vi på samtliga x-stitches vi hittade och alla hade sned brodyr! Det är faktiskt riktigt dåligt för det priset. Kul att höra vad de kommer fram till! (kan du inte fråga varför de lägger upp produktbilder på plagg som aldrig gått i produktion också)

    Kramar

    SvaraRadera
  8. Bra att du ringde! Var nu på dem som en igel så de inte kommer undan.

    Det är faktiskt väldigt dåligt av OM att ha släppt igenom plagg som är felsydda. Som inte tål vanlig användning och tappar stenar. Det är INTE ok att det är så. Inte när plaggen är så pass dyra.

    Jag känner att jag är nyfiken på de kommande plaggen och kommande kollektionerna men samtidigt avvaktande för ev. kvalitetsbrister. Det är som om ett dassigt lock av tvivel lagts uppe på mina glada förväntningar.

    Jag kommer att syna de plagg som jag är intreserad av ytterst noggrannt och kommer nog inte att köpa lika många nya mollysar utan leta gamla godingar. Såna som håller tvätt efter tvätt utan att tappa passform eller färg.

    Hoppas att alla ni som fått felaktiga plagg klagar så att OM blir tvugna att göra ngt!

    Kram
    Erika

    SvaraRadera
  9. De e HELT rätt, på dem bara.
    Man blir lätt skrämd av de ständigt höjda priserna säsong till säsong i kombiantion av den helt klart försämrade kvaliten :(

    SvaraRadera
  10. Jag kommer att SYNA varje plagg, spara kvittona i en särskild folder och hålla ett öga....jag kommer aldrig mer acceptera ett enda fel. Så mycket pengar som jag lägger på OM ska plaggen fasiken hålla samma standard som priset.

    SvaraRadera
  11. Jag har mailat ajabaja där jag köpte min men jag har inte fått något svar från dem..
    Som jag känner nu så vill jag inte ha en ny alls utan pengarna tillbaka:-(
    Ska också maila till molly kontoret för att berätta för dem..
    jag är ledsen och besviken..
    Man sitter och väntar in kollektionen, jagar och letar efter rätt plagg och betalar dyra pengar...Sånt här ska inte hända..Ok en gång men nu är det många gånger...
    Men som du säger...Älskar odd molly ändå;-))
    Stor kram på dig!
    //Mia

    SvaraRadera
  12. Usch vad trist! Jag blir riktigt förbannad. Själv har jag haft ganska mycket otur under hösten, hål i tyg (flera tunikor), broderiet på ärmen på en av mina 327:or som repat upp sig, dem virkade "pluttarna" på Hearted tunic som gått upp och nu avsaknad av en bokstav på min Tenfold. Jag är mer än trött på OM nu och ändå köper jag deras kläder eftersom jag älskar deras design. Egentligen borde man inte acceptera det.
    Det är bra att du ska kontakta OMs huvudkontor angående detta. Så som tunikan ser ut nu så ser det ut som en billig kopia! Riktigt dåligt, och så kostar den nästan 2000 kr.
    Kram

    SvaraRadera
  13. Usch stackars! Den är ju verkligen tokdyr så då vill det banne mig till att den håller en viss standard. Usch jag känner igen mig med barn som är på bättringsvägen och håller på att göra en mer eller mindre GALEN!! :D Men du! Kan kräksjukan slå till två gånger?? Jag trodde att har man haft den så har man, att man var "imun" till nästa år. Låter ju iof knasigt även i mina öron nu när jag skrev det, men vet inte varför jag har fått det för mig?!

    SvaraRadera