13 feb. 2010

Underbara Odd Molly Butiken- Up-to-me-ism strap dress

I går var jag inne i Odd Molly Butiken på Humlegårdsgatan. Jag skulle lämna in min kappa för lagning. Mötes av alltid serviceinriktade Molly personal. De är alltid på gott humör och hjälper kunder mer än gärna.(inte sponsrad). Tycker de alltid kommer med bra smakrråd och tips.

Det som slog mig var att en av flickorna hade up and ism dress. Den som inte kommer enligt många bloggar på nätet. Jag frågade om detta verkligen stämde... Men nej det trodde hon inte. Hon trodde nämligen att detta skulle bli en storsäljare, trots 3500 kr, som kläningen kommer att kosta. För att vara säker ringde hon HK. Det stämde inte alls. Klänningen kommer i slutet av mars. Tycker att det är konstigt med att informationen är så olika. Kommer klänningen blir det i lilac. Klänningen är GUDOMLIG. Kärlek vid första ögonkast.

Lite bilder att beskåda. Titta på detaljerna. Den är makalös.... vill ha vill ha villa ha!!!!

11 kommentarer:

  1. Ja den var verkligen fin! konstigt det där att informationen är så olika...?!?! Vad härligt att ha Odd Molly butiken så nära ;-) undrar om vi här ner i Göteborgstrakten kommer att få någon ;-)
    Ha en fin dag!
    Kram!
    www.peggygirl.se

    SvaraRadera
  2. Ja, fast denna skulle komma tror jag, det är den med de korta ärmarna och de lustiga fickorna som heter bara Up-to-me-ism Dress som inte kommer.

    Och denna vill jag också ha. Jag brottas bara med problematiken att det är pärlor och krafs på den haha... Kram

    SvaraRadera
  3. Ok tack katinka. Läste bara att hela ism utan blusen skulle Komma :))
    och kraafset är underbart:) kram

    SvaraRadera
  4. Åååå vilken dröm! Vad snyggt hon klätt sig, tjejen på bilden!

    SvaraRadera
  5. Men vad roligt att den kommer! Jag vet att flera i mollyvärlden längtat efter denna. Det var jag som fick info från OM HK att bara blusen i den här serien skulle komma. Väldigt konstigt att de ger så olika info! Men kul att det var åt andra hållet den här gången. :)
    /Erika

    SvaraRadera
  6. Hoppas verkligen att den kommer. Hat kärat ner mig i den kram

    SvaraRadera
  7. Åhhh, precis exaktemente den, fast den ljusa spanade jag inte på en webbshop (inte svensk men minns inte vilken).
    Tänkte att den, just DEN vill ja ha i sommar när jag fyller hiskeliga jämna år.
    Är den skön?
    Är den strechig?
    Är den ömstålig?

    Nyfiken
    /Carina
    Som säkert hinner ändra sig till födelsedagen...

    SvaraRadera
  8. Jag tyckte inte att den var strechig. Fick erbjudandet att prova:) den är nog ganska "stum". Tror faktiskt inte att den är så ömtålig. Passformen verkar vara helt gudomlig. Kram

    SvaraRadera
  9. Undrar hur den är i storlek? Är den trång över byst? Jag tycker alltid det är svårt med storlek eftersom jag har mellan 2 0ch 3.Vill ha den i blått! Ha en bra söndag.

    SvaraRadera
  10. Men shit vilken snygg! har kollat in den vita men den där är ju underbar!!
    Men du har ju din vackra dyro-glöm inte den. Den är ju minst lika vacker som den där!

    Stor kram på allahjärtansdag till dig fr mig!

    SvaraRadera
  11. Åh vad roligt att höra, jag mailade Deep Fling där jag förhandsbokat den och de trodde också att den skulle komma, hade fått bekräftelse på den och allt i tre färger så jag kommer med största sannolikhet bli ägare till denna skönhet vilket gläder mig jättemycket!! Vad snyggt med koftan till som ovan på bilden!! Kanske någon att överväga till helt klart!!
    Kram Ina

    SvaraRadera