6 aug. 2010

Hemma från mitt underbara Grekland

Jag har varit i mitt andra hemland-Grekland! Jag har inte varit där på väldigt länge. Anledningen till detta är min flygrädsla! (som kom i samband med barnen)


Flygresan ner var en ren mardröm inte pga av rädslan utan för att lillan stökade. Hon var helt galen :-) Hon sprang omkring och skulle sitta i knät på andra resnärer (vilket inte uppskattades). Väl framme, när jag steg av planet och mötes av en vägg av denna underbara värme är helt oslagbar. Att få uppleva doften och känslan av Grekland går inte beskriva. Min spontana känsla var att lägga mig när och pussa marken. Hur fasiken kunde jag vara så dum att vänta så länge som 8 år att åka dit?

Mitt möte med havet var helt underbart. Jag har varit tillsammans med min make i snart 10 år och jag har aldrig badat i Östersjön (där vi har vårt lantställe). Jag har alltid sagt att jag spar mig till Grekland och Medelhavet.


Maken och jag har prata och beslutat oss för att det blir ett lägenhetsköp i grekland. Vi ska bara bestämma vart. Blir ett trevligt projekt!

Kul att komma hem till Odd Molly släp, jag har inte hunnit fundera på vilka köp det blir-det enda jag kunde hitta var 661 leggings i grey, där blir det köp!


KRAMAR

7 kommentarer:

  1. Vilka underbara greklandbilder!
    Jag gillar också Grekland och hoppas få med min man dit nästa år.
    Låter underbart att köpa en lägenhet där. Vi är inne på samma sak fast på Mallis eller Menorca eller någon av de andra öarna där. Men det blir när vår son har blivit lite större.

    Jobbigt med din flygrädsla, men hoppas att du känner att den släpper så småningom allt eftersom du flyger mer.

    Kramar från Viola

    SvaraRadera
  2. Ni verkar ha haft en underbar semester. Skoj att ni skaffar lägenhet så ni kan åka dit lite oftare. :)
    Kram

    SvaraRadera
  3. åhhh, så härligt!
    Har varit i grekland 1 gång och vill så gärna dit igen.

    KRAM

    SvaraRadera
  4. Ni ser ut att ha haft det underbart. Vad spännande att börja kika på semester-boende i Grekland. Kram!

    SvaraRadera
  5. Har aldrig varit i Grekland men vill dit!
    Blir väl underbart med eget boende där!!!

    SvaraRadera
  6. Ohh vad mysigt!! Underbar känsla när det bara säger "klick" och är så där helrätt! Vi själv satsar på Spanien och hoppas på att kunna flytta dit nästa år! Kram

    SvaraRadera
  7. Hej hej, här har du ännu ett Greklandfreak.
    Vi har varit där säkerligen 10-12 gånger och om några veckor är det dags igen.
    Vi försöker att varje år åka till någon ny ö, någon vi inte besökt tidigare - håller tummarna för att det denna gång blir Samos (bokar aldrig mer än några dagar innan).
    Vilken ö var det som ni var på?

    /Carina

    SvaraRadera