1 dec. 2009

Molly Tvätt och inväntar Prespring

Idag ska jag tvätta endel av mina Mollysar. Jag brukar alltid tvätta dem i maskin på 30 grader och med flytande tvättmedel. Tyvärr för man stå och passa, kan inte risker att tvätten försvinner. Tyvärr har det varit endel svinn.

Hur ofta tvättar ni Mollysarna? Jag har egentligen ingen koll utan tvättar när de inte luktar fräscht. Kan varmt rekomendera Grummes tvätt och sköljmedel.



Är det någon mer som inväntar prespring? Jag vet att Odd Molly butiken på Humlegårdsgatan släpper plaggen i slutet av veckan. Då hade jag tänkt att åka i väg och prova. Kanske kan ta med kameran och fota. Jag har egentligen inga favoriter denna gång. Ofta får jag en aha känsla när jag ser plaggen men inte denna gång.

6 kommentarer:

  1. Jag väntar inte på pre-spring, men ser fram mot er andra som gör det. Jag gläds gärna med dem. Kram!

    SvaraRadera
  2. Jag tvättar också då jag känner att det behövs, inte för ofta men tillräckligt ofta så att säga. Vissa saker kräver oftare tvätt som blusar t ex. jag tvättar också i 30 grader fintvätt.
    Guud vad fin du är i din Nowornever coat, ser att det blev den lite ovanligare färgen grå, jättfint!! Den klär dig med ditt vackra mörka hår!!
    Vill väldigt gärna ha Wild child, skulle ja kunna få be dig hålla utkik efter den på en ev rea!?;-)
    Vad spännande att se din Traderavinst sen!!
    Kram Ina

    SvaraRadera
  3. Tack för ditt varma inlägg i bloggen..
    Det är aldrig roligt att höra att andra också får kämpa men det känns på något lustigt sätt också skönt att man inte är helt ensam..
    Vår fight med kommunen har pågått i tre år!
    Då är det skönt att kunna koppla av med något helt annat, vackra Odd molly:-)
    Så du har också samma lovely knit som mig?
    Haha, kul :-)
    Jag ångrade mig från början för jag såg aldrig någon bra produktbild men den är ju superfin i verkligheten:-)
    Och jag drar mig sååå mycket från att tvätta Odd molly, gör det bara när jag känner att det verkligen är dags:-D
    Är så rädd att de ska gå i sönder i tvätten eller nåt och jag använder bara tvättpåsar;-)
    Kram på dig

    SvaraRadera
  4. Nej, jag håller med dig! Ingen aha-känsla här heller tyvärr. Fast skönt också at inte vilja ha sådär desperat hela tiden! Kram

    SvaraRadera
  5. Snart är det pre-spring och visst väntar vi spänt :-)

    SvaraRadera
  6. Vanliga bomulls tunikor tvättar jag i 40 grader likaså alla linnen. Bomulls kofotr tvättar jag 30 grader i fintvätt också där med vanligt tvättmedel. Ullplagg i ullpogram med ulltvättmedel. Inget har förstörts ännu....

    SvaraRadera