18 okt. 2011

Vad utsatta våra barn är!

Läste idag på familjeliv om att en "pedagog" på en förskola varit väldigt kränkande mot barnen! Hon hade gjort helt ofattbara saker mot barnen ; låst in dem i torkskåp, hållt hårt för munnen osv! Jag får sådana flashbacks av denna händelse. Min son gick på en annan förskolan men vi valde att byta. De var en av personalen som kränkte honom flera gånger. Han var så rädd för henne att han bajsade på sig. Hon låste in honom ensam på en mörk toa. Jag kom då och hörde hans förtvivlade gråt. Ett annat tillfälle såg jag hur hon skakade om min lille pojk jätte hårt. Han var då 2,5! Höjde rösten vid ett tillfälle då jag var med så han kissade på sig! Jag vände mig till chefen och hon bad mig att gå hem och ta en kall dusch.. Vi valde att ta honom därifrån och söka en ny plats. Jag borde ha gått vidare och gjort en formell anmälan. Fan att jag inte gjorde det! Jag Var höggravid... Orkade helt enkelt inte :( Vet att denna person jobbar på en annan förskola! Usch vilken ångest!!

Jag vet att största delen av personalen är bra men det räcker med att man stöter på ett rötägg.
Jag är nöjd idag med personalen som tar hand om mina barn men kan inte sluta tänka på denna vidriga människa!!!

Min lila pojke








6 kommentarer:

  1. Men fy vad hemskt. Det är svårt att förstå att en människa som inte klarar av att hantera barn väljer ett sådant yrke.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Usch jag klarar inte av att tänka på detta. Jag känner mig trygg med vår förskola men vi hade en pedagog tidigare som baren var lite rädda för så jag inser att det finns vidriga människor som inte borde få komma närmare barn än 100 meter! Ingenting upprör mig mer än när man begår övergepp och kränker ett barn.
    Tur att ni bytte, stackars liten!
    Kramis
    Loo

    SvaraRadera
  3. Oj, vad hemskt!!! Vi har dagmamma vi är supernöjda med. Det måste upp till ytan. Dessa människor måste bort från våra barn. Kram!

    SvaraRadera
  4. USCH!! Jag hade nog inte kunnat hålla mig, där hade mitt sydländska temperament tagit över.... jag tåler rätt mycket om det bara gäller mig men blir alldeles galen om de rör mina barn. Jag förvandlas helt enkelt även om det inte alltid kanske är så taktiskt. Jag hade definitivt anmält människan men jag förstår precis vad du menar, höggravid, en lång process där DU och din familj ifrågasätts, där det blir otrevligt och dessutom vet man inte vad det är för en störd person (personalen som man anmält) som kanske blir änu värre under tiden.....tur ni byte dagis. Vi har en privat dagmamma som vi är såååå glada över.
    Stor kram!!

    SvaraRadera
  5. Hej, vad tråkigt att höra, sånt här berör alltid mycket illa. Du verkar lida av att du inte gjorde en anmälan med tanke på andra barn som kanske råkar ut för samma. Är det för sent att göra något nu?

    SvaraRadera
  6. Du kan fortfarande anmäla henne !!!!'

    SvaraRadera