23 nov. 2009

Dagens Mollie


Dagen Mollie är faktiskt en favorit bland mina xstich. Den har en sådan fin färgsättning. Under har jag en spoiler i dark pink från i sommras. Jag lyckades faktiskt få tag i en underskirt i samma färg köp hos AMY. Så den är på väg. Den kan man också matcha till den röda short voile dress.

Jag känner att det råder total kaos i min Odd Molly garderob. Den är överfylld. Ska inte sälja eftersom jag inte vil skiljas från något plagg just nu. Så jag inser att vi måste flytta till större. Den lägenhet vi har är verkligen underbar. Högt i tak, fina gamla trägolv och fungerade kakelugnar. Vi väntar på att en 5:a i föreningen ska bli till salu, får hoppas att blir snart.


9 kommentarer:

  1. Idag är det x-stitch dagen! Var just inne hos Sanni bus och själv sitter jag i min marinblå med brunt band och lila broderi. Var längesedan jag hade på den och är så nöjd att den äntligen fick komma ut och luftas lite!

    SvaraRadera
  2. X-stitchen i denna färgen är verkligen superfin, har provat den och velade länge innan jag till slut slog till på den i blossom. Kommer bli fler x-stitches dock de är så fina och användbara! Du klär fint i denna mörkblå och vad snyggt med den rosa Spoilern under och det kommer bli ännu bättre med kjolen också i samma!!:-)
    Kram Ina

    SvaraRadera
  3. Verkligen X-stich dag hos många idag. Den är ju ett vackert plagg och du passar bra i denna. Kommer att bli fint med den rosa spoiler underskirt, har en likadan hemma ochså inhandlad hos AMY ;D
    Ha en fortsatt bra dag!
    P.S. Jag gillar din prioritering, hellre flytta till större garderob än sälja Odd Mollysar ;D D.S

    SvaraRadera
  4. Haha eller sälja ett av barnen.. har ju ändå 3 :-).. Men mollysarna säljer jag inte. Har ju gjort några misstag. Ångrar så att jag sålde mina veranda coats i grått och chalk :-((- Hur dum får man bli?
    Kram

    SvaraRadera
  5. Det är bara att hoppas att ni får en 5a snart så du inte säljer iväg barnen..:-D
    Skojar bara! Men visst är det väl ändå ett härligt kaos när det rör sig om vackra mollysar!?

    Stichen är ljuvligt fin! Det är bara att gratta till spoilern.

    KRAM

    SvaraRadera
  6. Oj den blåa är ju så fin! Ser den nu mer och mer på folk, och börjar bli lite sugen själv på den! Och så är ditt vackra tjocka hår så fint med den blåa färgen! Kram på dig :)

    SvaraRadera
  7. Klart du behöver en större garderob ju! Det behöver jag med. Vi bor också i en 3:a med högt i tak och så och vi har inga barn, men jag får knappt plats med mina Mollysar ändå. Vad göra? Kram

    SvaraRadera
  8. Du behöver en större garderob :-)Vet precis hur dte känns. Har samma problem själv.....väntar på en ny garderob.

    SvaraRadera
  9. Haha håller med er. Behöver verkligen en större garderob (av Odd Molly kläder:-))). Kram

    SvaraRadera