3 dec. 2009

LÖSS familjen


Jaha, då var det dax igen. Jag, lilan och Ophelia har löss. Ophelias skola får inte bukt med lössen. De har haft problem med detta under flera år. Som vanligt brukar jag lusskamma dem, och upptäckte de små liven.


Jag har köpt en underbar kam, Nit Free. Som är gudomligt bra. Apotekets är helt värdelös. Denna kam punkterar äggen och drar ut lössen (de fastnar). Pust! Att ha löss är extremt påfrestande. Jag trodde att löss endast gillade smutsigt hår men tvärtom.. de älskar nytvättat hår.

Så, nu ska jag behandla mitt och mina döttrars hår. Stackars Athena 17 månader och har löss.


Tjingeling!

4 kommentarer:

  1. Stackare! Inte kul med löss inte! Hoppas du blir av med dem snarast. Kram

    SvaraRadera
  2. Det kliar så jag håller på att bli galen. Medlet ska sitta i 12 timmar. Förhoppningsvis är de döda.... SUCKAR. Kram

    SvaraRadera
  3. Usch så jobbigt, stackars er:-(
    Vi har klarat oss här nere, barnen har aldrig haft det..Skönt!
    Jag hade det som ung och fy så hemskt det kliade så jag förstår er..
    Hoppas ni blir av med de små äckliga snart,
    Kram

    SvaraRadera
  4. Hoppas ni snart är av med de små.

    Kram

    SvaraRadera