7 feb. 2010

Lördags Outfite-Hästköp-BRÅK

Igår var vi på utflykt med barnen. Vi åkte till Nyköping. Vi har köpt två hopphästar tillsammans med maken barndomskompis. Verkligen kul att få beskåda underverket. Jättefin.


Gårdagens oufit var en blandning av nytt och gammalt. Kjolen och T-shirt är från Living Tenfold. Älskar toppen. Kjolen är helt bedårande. Kappan är min favorit nr 1. Kommer ALDRIG skiljas från detta underbar plagg




Sedan råkade jag i luven på en riktig jädrans klåpare. Jag köpte ett par örhängen i somras, för en ganska dyr peng. Pärlan har lossnat 2 gånger. Den sista gången lovade han att att han skulle skicka örhängena till leverantören. När jag kom i går och hämtade örhängena står ägarens pappa där och säger att han klippt av stiften och limmat. Fattade inte... skulle de inte skicka dem till leverantören? När jag sedan kommer till bilen, så har han limmat bägge örhängena. Bägge är fulla med lim. På ena örhänget får jag inte bort pluppen. Örhängena täcks av en slags försäkringen butiken har och de har debiterat försäkringsbolaget varje gång, för deras extremt slarviga utförda reparationer (som de definitivt inte har kompetens för). Jag ringde ett mycket upprört samtal, där jag sa att detta inte var okej och att jag vill ha tillbaka mina pengar. Han totalvägrade och sa att jag fick välja en nya vara. Jag sa att jag inte tänker göra flera affärer. Med tanke på hur de uppfört sig. Lagat dyra örhängen med expresslim-säger allt! Tillsluft efter ett extremt ilsket samtal gav han med dig. Jag får pengarna tillbaka. Bara komma in på söndagen. När jag åkte dit idag, gick det inte att få ut några pengar. För jag hade inte kvittot kvar. Kvittot tog butiken när jag lämnade in örhängena första gången och fick inte tillbaka detta. Det blev världens bråk igen! Min pappa var med. Helt plötligt tilltalade de min pappa och jag fick inte vara med i diskussionen. Jävla klåpare. Tillslut skulle de fixa det. De skulle prata med försäkringsbolaget och deras revisor. Detta var det värsta jag varit med om. Jag kommer förstås aldrig aldrig åka dit igen! Fy fasiken!


7 kommentarer:

  1. Vilket bråk det där låter som och klart du ska ha pengarna tillbaka. Det där låter så oproffsigt ju. Kram och hoppas verkligen det ordnar sig!

    SvaraRadera
  2. Men jisses - klart att du ska ha pengarna tillbaka, ge dig inte.
    Kan bli så arg över när butiker/företag behandlar sina kunder som skit :(
    Häng ut butiken så att ingen annan behöver gå dit och handla.

    SvaraRadera
  3. Fy vad trist och vad dålig stil av juveleraren att bete sig så!!
    Gillar verkligen din outfit idag, vad snyggt med lager på lager så där och så fina färger tillsammans!! Toppen är riktigt söt med det lilla diskreta mönstret i tyget och kjolen ja vad kan man säga såå fin!! De äldre Mollysarna är bedårande och känns mer genuina verkligen!
    Kram Ina

    SvaraRadera
  4. Gudars....enligt konsumentköpslagen har butiken 3 ggr på sig att laga samma fel. Efter det har du rätt till att häva köpet. Hoppas det löser sig!

    SvaraRadera
  5. Men vilken trist historia, jag är glad att höra idag att det löste sig :) Men är det inte typiskt att man ska behöva bli heligt förbannad först?
    Outfiten är underbar!

    KRAM

    SvaraRadera
  6. Tacjk tjejer, verkligen skönt att det löst sig tillslut KRAM

    SvaraRadera
  7. Härligt att det löste sig men VARFÖR ska man behöva bli förbannad. Antar att du inte kommer handla där fler gånger.....
    Kram

    SvaraRadera