5 apr. 2010

Firat äkta grekisk påsk!!

Varit i väg och firat riktig grekisk påsk. Vi har gillat helstekt lamm. Väldigt gott. Till har vi druckit Retsina (som smakar apskit) men som alltid enligt tradition dricks till när man grillar. Fruarna fixar och dånar i köket medans männen grillar köttet. Väldigt mitt Feta Grekiska Bröllop. Här kan man INTE vara vegetarian... Jag ville först inte fira påsken men min pappa la huvudet på sne (och ni som sett filmen "Mitt feta Grekiska bröllop) och säger " Whhhhy do you want to leavvve me?" Hahaha!! Roligt värre. Grekisk påsk blev det med dånder och dån och kött i massor!! Hunden var med och käkat lamm. Kan säga att vi fick en rejäl pizza på golvet i morse.....
Visar bilder nedan på event. Ni som inte klarar att kolla på ett lamm utan huvud-Kolla INTE.






Grekisk Påsk outfit blev jeans, bruna Hunter gummistövlar, noblesse coat samt voile short dress.

I lördags tycket jag riktigt synd om mig själv-Jag lämnade tillbaka Saloon Dress. Var på Åhlens och såg en stackars vacker Nymph Dress i rött eller är det cherry?? Underbar är den. Redan kääär!!

5 kommentarer:

  1. Mums vad gott! Jag är inte så känslig, kommer från norrland och är van vid magstarka slakter av diverse djur. Vi åt också lamm i helgen, det hör verkligen påsken till även om man inte är grek ;-)

    KRAM

    SvaraRadera
  2. Hi, hi vad härligt det låter med en sådan fest och vad smaskigt med helgrillat lamm mums!! Låter som ni hade en härlig påsk och jag kan riktigt se din far med huvudet på sned... :-D
    Men blev det köp av Nymph då!?
    Kram Ina

    SvaraRadera
  3. Vilket härligt firande av påsken tycker jag:-)
    Vi firade ju ungersk påsk med ungersk mat, supergott!
    Nymphen är ju bara fantastisk...
    Hade gärna haft den hos mig i min garderob:-)
    Ha det bäst snygging,
    Kram Mia

    SvaraRadera
  4. Nymphen hade jag inte tackat nej till!! Blir ursnygg på dig.

    Vällagat lamm är fantastiskt gott. tyvärr är det bara halva familjen som äter det så det är sällan på vårt bord.

    kramar

    SvaraRadera
  5. Skrattade gott åt när pappan lägger huvudet på sne och säger sin kommentar. Tycker det är en så härlig film. :)
    Vilken mysig påsk ni haft!
    Kram

    SvaraRadera