12 mars 2010

Back in Business

Tack för alla snälla kommentarer!
Min dotter är på bättringsvägen och kommer att kunna gå till förskolan på måndag. Lilla dockan har mått så dåligt. Hon blev bra , efter den senaste drabbningen av diaree (då var hon hemma 2,5 vecka). Gick tre dagar på dagis, pigg som en lärka för att därefter spy med kraftig diaree. Nu är hon bra igen, får hoppas att det håller i sig. Jag bad personalen på förskolan att se om sina rutiner och sätta upp information om att man ska hålla sina barn hemma i 48 timmar efter sista spya/diaree. Förhoppningsvis hjälper det till viss del. Läkarna tog bajsprov på henne. Det var ett ovanligt aggressivt Rotarivirus(kräksjukan). Ingen allergi.

Dagens Molly är min fina 9th sweather. Och FoL i chalk...


Annars händer det inte mycket alls. Jag har försökt att jobba med Athena hemma och det har gått ganska bra, då hon sovit endel. Tyvärr går det inte alls att vabba och driva eget!



Det jag jag blickar mot nu är vår Mollyträff. Ska bli underbart!


KRAMAR

9 kommentarer:

  1. Ni har då verkligen haft en tuff vinter! Helt omöjligt när det bara går runt så där. Bra att du sa till på dagis så det inte missas något där! Hoppas det snart blir vår så barnen kan vara ute och leka mer och slippa alla vinterkräksjukor och förkylningar!

    Kramar

    SvaraRadera
  2. Ja det har varit tufft dessa 4 veckor. Fast vi har i övrigt haft tur. De har nästan inte haft en enda sjukdag... Som tur är har ingen av de andra varit sjuka.

    SvaraRadera
  3. Vad härligt att höra att hon är bra nu, hoppas det håller i sig nu och att våren snart är här!!
    Sjukt snygg kombo med 9th och FOL, riktigt fint tillsammans då färgerna harmonierar så fint!!
    Jag längtar också såå till träffen men tänk det är bara otroliga TVÅ veckor till!! Iiiihhh vad kul det ska bli!! :-D:-D
    Kram Ina

    SvaraRadera
  4. Men vad skönt att lilla tufflan är piggare! Jag har inga egna barn men de barn jag träffat som haft krärksjukan har alltid varit så himla medtagna, och jag kan inte ens tänka mig hur det är efter TVÅ omgångar.

    Jättefin kombo på dig idag! :)

    Kram //Erika

    SvaraRadera
  5. Gudars va fin du var idag , älskar verkligen tunikan den är så vacker med sitt fall och ärmarna ska vi inte prata om :) Love you

    SvaraRadera
  6. maggan-dito-puss
    Tack ni andra igen för de fina kommentarerna. KRAM

    SvaraRadera
  7. Åhhh din outfit är to die for!!! Jag skulle gärna vilja ha både 9th sweater och FoL. *suck*
    Skönt att sötbusan mår bättre, fy vad jobbigt för er.
    Kram

    SvaraRadera
  8. Ett litet tips på vägen, du har säkert hört det förut. Ge henne enbart mjölkfri kost den närmsta tiden för att tarmarna ska "återhämta sig".
    Ha det gott!
    Lisa

    SvaraRadera