7 mars 2010

Jag lever.....

Har inte riktigt haft tid med bloggen. Lillan är sjuk . Hon har varit dålig i magen i 4 veckor nu. Detta är tredje gången.Det vill inte ge med sig. Hon har gått ner 1,5 kg. På Vårdecentralen blir man klassade som hypokondrisk mamma. Jag har tre barn ingen av de andra har haft så långdragna diarrer. Hon var frisk i två dagar, efter att ha varit borta i 2,5 vecka.Hon gick tillbaka till förskolan i måndags- det tog två dagar, så kräktes hon igen och magen var i total kaos. Jag pratade med personal och det går visserligen kräksjuka.... och de blir inte av med den. Undrar om föräldrarna vet att det är 48 timmar eftet sista sya/diarre, som det ok att lämna? Jag har aldrig varit med om liknande, I natt hade hon så ont i magen och att hon grät. Tillslut kom det ut. Vi åkte till akuten i morse. de tog bajsprov. Om det inte visar "något"får vi komma tillbaka och göra vidare utredning. Stackars stackars min lilla dotter. :-(.
Jag har hunnit göra endel OM köp bla en Mesh kofta i grått :-)




Hoppas att ni alla därute mår bra! Snart är det dax för Mollyträff, ska verkligen bli underbart. Något att se framemot, efter alla sunkiga blöjor, spyor och annat najsigt.


KRAM

13 kommentarer:

  1. Ska bli så roligt att ses igen! Stackars liten. Ta hand om henne och ta hand om dig själv. Kram

    SvaraRadera
  2. Köpte du den grå short meshen? Visst är den underbar :)
    Stackars liten, hoppas att hon snart mår bra igen! SÅ söt hon är! Ja, snart ses vi :) Det ska bli så kul!
    KRAM

    SvaraRadera
  3. Stackare! Jag lider verkligen med dig. Vi har haft en släng av vinterkräksjukan som gick igen alla i familjen men det är inte i närheten av vad ni går igenom. Jag hade nog problemen kvar längst, min magen blev liksom aldrig normal igen trots massor av blåbärssoppa och proviva. Då gick jag till apoteket och köpte piller som skulle återställa bakteriefloran och magsyran. Efter två dagar var jag helt bra! Självklart går detta inte att ge till barn och jag tycker så synd om dom. Det är superjobbigt när magen slås ut. KRYA PÅ DIG LILLTJEJEN!

    KRAM

    SvaraRadera
  4. Nä men lilla tussen, stackare..hoppas hon blir frísk snart!

    SvaraRadera
  5. Fy vad jobbigt! Har ni testat att utesluta mjölk. Många barn blir tillfälligt laktosintoleranta efter en magsjuka. Det hände vår son. Han tålde inte mjölk i några månader, sedan gick det bra igen!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Tänkte också mjölkprodukter eller laktos.
    Skitsamma orsaken, huvudsaken hon blir bra igen! Håller alla tummar för lilla sötnosen!
    Japp, snart träff-så kul!

    KRAM

    SvaraRadera
  7. Usch stackars liten. Hoppas ni snart hittar orsaken till att hennes magen är så dålig. Sicken söting till dottern ni har!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Stackars barn...stckars mamma....hoppas hon blir frisk snart. Inte kul med sjuka barn men ännu värre med långdragen magsjuka. Huvaligen.

    SvaraRadera
  9. Lilla söta Athena hoppas du mår bra snart många många pussar och mycket kärlek .

    Moster

    SvaraRadera
  10. Oj vad länge hon varit dålig!?:-o:-( Stackars liten!! Som mamma är det svårt att veta vad man ska göra då man behandlas så på vårdcentralen! Ibland får man väldigt konstiga och chockerande svar!! Man måste nog stå på sig!!
    Minns att Hannes var väldigt dålig i magen då han var strax över året, det höll i sig i drygt en vecka. Det var jättejobbi9gt och man tyckte så synd om honom och inget ville han äta eller dricka...
    Hoppas ni snart får bukt med detta elände!!
    Kram Ina

    SvaraRadera
  11. Hur går det för er era stackare? Hoppas det är ok nu iaf...

    kram

    SvaraRadera
  12. Stackars lilla söta tjejen....tråkigt att du ska behöva känna att det kanske inte riktigt tror på dig på Vårdcentralen.....Hoppas att hon snart piggnar till!
    Kram!
    www.peggygirl.se

    SvaraRadera
  13. Men lilla söta snuttan :-(
    Hoppas att det snart är bättre..
    Tycker inte alls om när de små är dåliga..
    1,5 kg är inget på mig men jättemycket på en sån liten sötis:-(
    Tänker på er,
    Kram Mia

    SvaraRadera